aktualizacja: 2018/04/19

WYCIECZKA PT. „SZLAKIEM O POLSKOŚĆ WARMII I POMORZA WSCHODNIEGO"

W dniach 24.09.2007r.-26.09.2007r. odbyła się wycieczka w ramach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży do miejsc pamięci narodowej Podróże historyczno-kulturowe w czasie i przestrzeni&rdquo

Wybór trasy wycieczki obejmujący Pomorze Wschodnie i części Warmii spowodowany był potrzebą przedstawienia uczniom przeszłości zapisanej w zabytkach i pomnikach tego terenu. Trasa wycieczki jest szczególnie atrakcyjna dla naszej młodzieży ze względu na walory krajobrazowe i zdrowotne wybrzeża Bałtyku.

Wycieczka pt. „Szlakiem o Polskość Warmi i Pomorza Wschodniego”. Miała na elu:

• poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, kultury i historii;
  • poznanie środowiska geograficznego i przeszłości poznawanych regionów
  • poszerzenie wiedzy z rożnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego
  • wychowanie patriotyczne poprzez poznawanie elementów walki o polskość Pomorza Gdańskiego i zachodniej Warmii

Kiedy pod szkołę podjechał nowoczesny autokar, wszyscy uczestnicy wycieczki rzucili się, by zająć jak najlepsze miejsca. Po sprawdzeniu obecności ruszyliśmy w trasę. Towarzyszyła nam piękna pogoda. Pierwszym etapem wycieczki był pomnik bitwy z 1939r. w Mławie, gdzie pani przewodnik wygłosiła krótką prelekcję, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Wycieczka to nie tylko sprawa ducha trzeba tez zadbać o ciało. Tej przyjemności dostarczyła nam wizyta w McDonaldzie.

W Gdańsku spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po starówce gdańskiej, potem udaliśmy pod budynek Poczty Gdańskiej bohatersko bronionej przez Polaków w 1939r.Wieczorem przyjechaliśmy do Sztutowa, tam czekał na nas gorący posiłek i pokoje zaskakująco ładne i wygodne. Cisza nocna zaczeła się o godzinie, 2200, lecz i tak w większości pokojów paliły się jeszcze światła.

Pobudka następnego dnia była o godzinie 730.Choć wszyscy byli jeszcze zaspani o godzinie 800 poszliśmy na śniadanie. Po smacznym posiłku udaliśmy się do autokaru. Pierwsze miejsce gdzie pojechaliśmy to Westerplatte (placówka wojsk polskich w Gdańsku, słynna z obrony przed atakami niemieckimi z lądu i morza).W drodze na Hel, zajechaliśmy do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy polski okręt wojenny „ORP Błyskawica”. Gdy w końcu dotarliśmy na półwysep; poszliśmy nad morze i do pięknego fokarium. Po całodniowej wycieczce wróciliśmy do Sztutowa na obiadokolacje.

Po długiej nocy o 800 poszliśmy na śniadanie i zanieśliśmy torby do autokaru. Później udaliśmy się do Sztutthof (Hitlerowskiego obozu koncentracyjnego). Z wielkim współczuciem i szacunkiem dla ludzi, którzy tam zginęli wysłuchaliśmy prelekcji przewodnika. Potem pojechaliśmy do zamku w Malborku i tam kolejny przewodnik przybliżył nam historię tego miejsca. W drodze powrotnej zwiedziliśmy tez Grunwald

W autokarze podczas powrotu do domu odbył się konkurs z wiadomości zdobytych podczas trzydniowej wycieczki, gdzie wszyscy uczestnicy dostali nagrody.

Joanna Jaroszczyk

Angelika Machała

Paulina Szymczak

DSC00744.JPG DSC00791.JPG DSC00851.JPG
DSC00858.JPG DSC00884.JPG DSC00946.JPG
Pomorze-_Warmia_2007_(14).jpg Pomorze-_Warmia_2007_(3).jpg Pomorze-_Warmia_2007_(30).jpg