aktualizacja: 2013/06/05

Delegacja naszych uczniów na Litwie

Nasza szkoła od wielu lat współpracuje z Gimnazjum nr 1 im. K. Parczewskiego w Niemenczynie. W dniach 4-7 maja odbyła się wycieczka na Litwę,. Już pierwszego dnia po przybyciu na miejsce rozpoczęliśmy zwiedzanie Wilna. Podziwialiśmy jego piękną panoramę z Góry Trzech Krzyży. Przeszliśmy się malowniczymi ulicami miasta, obserwując różnice kulturowe. Mieliśmy też okazję obejrzeć wiele cudownych kościołów, które są wspaniałą lekcją historii, gdyż pokazują przeróżne style w architekturze i sztuce. Drugiego dnia pojechaliśmy do Niemenczyna, gdzie obejrzeliśmy występy zespołów tanecznych i wokalnych, przygotowane z okazji Dnia Matki. Na scenie zaprezentowała się także uczennica naszej szkoły Agnieszka Skup. Wieczorem udaliśmy się do galerii Akropolis, gdzie wesoło spędziliśmy wolny czas.

Trzeciego dnia gościliśmy w gimnazjum w Niemenczynie. Zostaliśmy tam bardzo miło przyjęci przez uczniów i nauczycieli. Mieliśmy okazję uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych. Szczególnie podobały się nam lekcje języka litewskiego.

Po powrocie do Wilna udaliśmy się na Cmentarz Rossy. Później zwiedziliśmy Uniwersytet Wileński i celę Konrada z trzeciej części „Dziadów”. Po południu wjechaliśmy na 190 metr wieży telewizyjnej, gdzie zachwycaliśmy się roztaczającymi się stamtąd widokami. Wieczór ponownie spędziliśmy w Akropolis. Ostatniego dnia przespacerowaliśmy się z Domu Polskiego do centrum miasta. Po raz ostatni podziwialiśmy Starówkę, na dłużej zatrzymaliśmy się też pod pomnikiem Adama Mickiewicza.

Około godziny 11.00 musieliśmy pożegnać Wilno. W drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek w Trokach i w miejscowej gospodzie spróbowaliśmy litewskiego specjału - kibinów.

Do domu powróciliśmy około godziny 22.00. Wyjazd na Wileńszczyznę przyczynił się do lepszego poznania piękna ojczyzny Mickiewicza i Miłosza oraz prezentacji osiągnięć artystycznych uczniów naszego Gimnazjum.