aktualizacja: 2018/04/23
wycieczka dolondynu_1.jpg

Wycieczka do Londynu

W terminie 15-20 marca 2018 r. odbyła się szkolna wycieczka do Londynu. Pomysłodawcą i organizatorem wyjazdu była Pani Agnieszka Księżopolska. Dnia 15 marca o godz. 1.30 w nocy 29 niestrudzonych turystów, uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 pod opieką Pani Agnieszki oraz Pań: Agaty Michalak i Agnieszki Majewskiej rozpoczęło swoją wielką londyńską przygodę. Po Londynie podróżowaliśmy najstarszym i najbardziej rozbudowanym systemem podziemnej kolei na świecie Londyńskim metrem nazwanym potocznie Tube. Na początek odwiedziliśmy Harrod’s – luksusowy Dom Towarowy, gdzie znajdują się sklepy najbardziej uznanych na świecie marek. Następnie pojechaliśmy do Natural History Museum - jedno z trzech wielkich muzeów znajdujących się przy Exhibition Road. Kolekcja muzeum liczy ponad 70 milionów eksponatów.
Drugiego dnia udaliśmy się do Kensington Palace królewskiej rezydencji w Kensington Gardens, w której zamieszkuje Książę William z rodziną. Kolejnym punktem programu była St Paul’s Cathedral. Mogliśmy podziwiać jeden z najbardziej znanych kościołów anglikańskich w Wielkiej Brytanii. Czerwonym autobusem piętrowym, jednym z symboli Wielkiej Brytanii udaliśmy się na rzekę Tamizę, gdzie czekał na nas moc wrażeń. Z mostu Tower Bridge mogliśmy podziwiać panoramę Londynu. Wspaniałą atrakcją było także zwiedzenie londyńskiej Tower of London - można tu obejrzeć między innymi królewskie klejnoty koronne. Tower to również miejsce straceń wielu sławnych postaci historycznych. Z Tower udaliśmy się w rejs rzeką Tamizą, podczas którego mogliśmy podziwiać miasto. Dotarliśmy w ten sposób po Parlament ze słynnem Big Benem, który niestety znajduje się w remoncie. Następnym punktem było British Museum - jedno z największych na świecie muzeów historii starożytnej. Po zwiedzaniu udaliśmy się na zakupy w Primarku, gdzie mogliśmy w sprawdzić naszą umiejętność komunikowania się w języku angielskim.
17 marca był naszym trzecim dniem w Londynie, który rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud. Mieliśmy okazję zrobić sobie zdjęcia ze sławami ze świata polityki, kultury i sztuki. Następnie udaliśmy się na spacer po Londynie, widzieliśmy Buckingham Palace, gdzie zamieszkuje królowa, następnie przeszliśmy na Piccadilly Circus oraz China Town-dzielnicę zamieszkaną przez mniejszość azjatycką. Kolejnym punktem był M&M’s World czyli czteropiętrowy sklep wypełniony znanymi, pysznymi i kolorowymi pastylkami. Kolejnym punktem programu był Trafalgar Square z National Art. Gallery. Mieliśmy okazję zobaczyć tam wiele dzieł sztuki autorstwa między innymi Rembranta, Leonarda da Vinci czy Vincenta van Gogha. 17 marca to Dzień Świętego Patryka, więc tego dnia wszędzie napotykaliśmy na przebrane na zielono osoby, wiele miejsc było udekorowanych z tej okazji i odbywały się liczne parady i koncerty.
Czwartego dnia z rana odwiedziliśmy Globe Theatre czyli teatr Szekspirowski. Po ciekawym zwiedzaniu udaliśmy się na London Eye– koła obserwacyjnego nad brzegiem Tamizy. Mieliśmy szansę podziwiać stolicą Anglii z lotu ptaka. Bardzo ciekawą atrakcją było również Muzeum Techniki, które było naszym następnym punktem. W jego zbiorach znajdują się m.in. zespoły eksponatów związanych z działalnością brytyjskich wynalazców, np. Jamesa Watta (pionierskie maszyny parowe, wyposażenie pracowni), George'a Stephensona (słynny parowóz Rakieta), Johna Logie Bairda (prototypowe odbiorniki telewizyjne).
Ostatniego dnia ruszyliśmy na ostatnie zwiedzanie Londynu. Udaliśmy się na spacer po Oxford Street – ulicę skupiającą ponad 300 sklepów. Byliśmy również na Downing Street, gdzie urzęduje premier Wielkiej Brytanii. Następnym punktem było Muzeum Wiktorii i Alberta– największe muzeum sztuki i rzemiosła artystycznego w Londynie. Po zwiedzaniu ponownie wybraliśmy się na spacer tym razem nasze oczy mogły nacieszyć się Royal Albert Hall – londyńską salą koncertową, oraz Albert Memorial – pomnikiem Alberta, męża królowej brytyjskiej Wiktorii, który znajduje się w parku Kensington Gardens. Na tym zakończyliśmy naszą angielską przygodę i kilka godzin później czekaliśmy już na lotnisku Luton na samolot do Polski. Pod naszą szkołą byliśmy około czwartej rano. Mimo zmęczenia z powodu wczesnych wyjazdów uważam, że nasza wycieczka była niezwykła. Wspaniale zorganizowana i niezwykle ciekawa.
Autor: Adrianna Wiewiórka kl. IIc

wycieczka dolondynu_1.jpg wycieczka dolondynu_2.jpg wycieczka dolondynu_3.jpg
wycieczka dolondynu_4.jpg wycieczka dolondynu_5.jpg wycieczka dolondynu_6.jpg
wycieczka dolondynu_7.jpg wycieczka dolondynu_8.jpg wycieczka dolondynu_9.jpg
wycieczka dolondynu_10.jpg wycieczka dolondynu_11.jpg wycieczka dolondynu_12.jpg
wycieczka dolondynu_13.jpg wycieczka dolondynu_14.jpg wycieczka dolondynu_15.jpg
wycieczka dolondynu_16.jpg wycieczka dolondynu_17.jpg wycieczka dolondynu_18.jpg
wycieczka dolondynu_19.jpg wycieczka dolondynu_20.jpg wycieczka dolondynu_21.jpg
wycieczka dolondynu_22.jpg wycieczka dolondynu_23.jpg wycieczka dolondynu_24.jpg